Actualiteiten

Uitnodiging ledenvergadering op 17 april in Amersfoort

vrijdag 08 maart 2019

Woensdag 17 april a.s. wordt in Congrescentrum De Eenhoorn, Barchman Wuytierslaan 2, 3818 LH in Amersfoort (tegenover het station) onze jaarlijkse ledenvergadering gehouden. U bent vanaf 11.30 uur welkom.
Net als vorig jaar is er tijd om een broodje te eten, bij te praten met (oud)collega’s, kennis te maken met de bestuursleden of de informatiestands te bezoeken. De vergadering begint om 13.00 uur. Vanwege de centrale ligging hebben we weer voor de locatie tegenover het station in Amersfoort gekozen. Er zijn parkeermogelijkheden.

Hoewel het land er beter voorstaat en iedereen koopkrachtverbetering is beloofd, merken we daar weinig van. De geloofwaardigheid van het kabinet heeft door de voortdurende discussie over koopkrachtplaatjes ernstige averij opgelopen. Vooral gepensioneerden voelen zich in de kou staan. Bij ons pensioenfonds is het risico van korting weliswaar klein, maar vooral door de knellende wettelijke regels is de kans op indexatie ook miniem. Als wij onze vergadering houden, zijn de verkiezingen voor Provinciale Staten achter de rug en is er zicht op de nieuwe samenstelling van de Eerste Kamer. Dat kan gevolgen hebben voor het kabinetsbeleid, ook op gebied van pensioenen.

Voor de pauze worden de vaste, formele agendapunten afgewerkt. Ook zullen we Nicoline Maarschalk Meijer, de opvolgster van Freek Busweiler, aan u voorstellen. Zij is de eerste vrouw in het Verantwoordingsorgaan van PGB!

Na de pauze zal Freek Busweiler, die namens de gepensioneerden zitting heeft in het bestuur van PGB, een kijkje geven in de keuken van het pensioenfonds. Daarna is het woord aan Martin van Rooijen, dan nog Tweede Kamerlid voor 50 Plus, maar vanaf mei beoogd fractievoorzitter voor zijn partij in de Eerste Kamer. Hij moet als geen ander kunnen voorspellen welke kant het met de pensioenen op gaat binnen het nieuwe politieke landschap.
Het laatste programmaonderdeel heeft net als vorig jaar een ludiek karakter. De Brabantse cabaretier Mark van de Veerdonk komt nogmaals langs om te vertellen wat we hebben geleerd van de wijze lessen die hij ons vorig jaar heeft gegeven.
Na deze afsluiting van onze jaarvergadering is er nog gelegenheid voor een hapje en drankje.

Klik hier om u aan te melden

Klik hier voor het programma en de vergaderstukken

Een setje vergaderstukken ligt voor u klaar voor aanvang van de vergadering